9. Suoritetun mittauksen jälkeen
Suoritettuaan mittauksen, voi tuottaja ilmoittaa ennakkoon, miten mittaus on onnistunut. Tällöin on tilaajan helpompi varautua aikataulullisesti ja pysyy kärryillä mitä projektissa tapahtuu. Onko mittaus onnistunut hyvin, onko jotain mainittavia puutteita, laatupoikkeamia tai muita havaintoja, joita pitäisi jälkeenpäin vielä korjata tarpeen mukaan. Korjaavia toimenpiteitä voivat olla esimerkiksi täydentävät mittaukset tai signaalien ja tukipintojen päivitykset.
Mikäli suoritus epäonnistuu
Jos laserkeilaus epäonnistuu tuottajan puolelta, ei päästä toivottuihin tarkkuuksiin tai jokin muu menee pieleen, on sovittava, mitä tehdään siinä tapauksessa. On sovittava tuottajan kanssa, suoritetaanko mittaus uudelleen vai onko jokin muu ratkaisu mahdollinen.
Ohjaavat kysymykset:
Suoritetaanko mittaus uudelleen? | Kyllä / Ei |
Kevennetäänkö vaatimuksia? | Kyllä (mitä kevennetään?) / Ei |
Sovitaanko uusi hinta? | Kyllä (mikä hinta?) / Ei |
Ohjeen sisältö
0. Terminologia
0.1 Valmiina saatavaa MML laserkeilausaineistoa ja laserkeilausaineiston jako
1. Laserkeilausaineiston käyttötarkoitus
4. Tilaajan määrittämät aineistoon vaikuttavat tekijät
5. Tuottajan tekemät prosessoinnit ja käsittelyt laserkeilausaineistolle
6. Lopputuoteiden formaatin määrittely
8. Mahdollinen perehdyttäminen
9. Suoritetun mittauksen jälkeen
10. Laadunvarmistus